Movimenti

Onderwijskwaliteit

Elke school werkt aan onderwijskwaliteit; die doet ertoe! Want goed onderwijs bieden aan kinderen wil elk team. Maar wat is jullie visie op leren? Wanneer spreken we van een goede les? Hoe organiseren we het leren van kinderen en het team?
Hoe voeren jullie de inhoudelijke dialoog zodat je samen helder krijgt wat je te doen staat?
Waarmee gaan jullie aan de slag als we het hebben over schoolontwikkeling en veranderingen?

Om inzicht te krijgen waar jullie als team staan qua onderwijskwaliteit is een audit zo helpend.instrument. Deze ontwikkelingsgerichte audit vanuit de basis op orde geeft concrete aanbevelingen waarmee elk team aan de slag kan. 

Interne audits starten
Als stichting is het ook mogelijk om zelf te werken met interne auditteams.
Passend bij jullie visie, ontwikkelen we samen het draaiboek, de bijbehorende formats en leiden we de auditoren op vanuit waardeNgericht oordelen.

Spelend leren en het jonge kind
Spelen is juist leren. Leren doe je spelend. Een beredeneerd aanbod voor de jongste kinderen legt een krachtige basis voor verdere ontwikkeling. Willen jullie vanuit doelen thematische projecten ontwerpen waarbij kleuters meer betekenisvol spelend leren in hoeken met een hoekstimulans? Zijn jullie toe aan een vervolg hierop voor de groepen 3 en 4?

Thematische werken en brede vaardigheden
Dromen jullie van ontdekkend en onderzoekend leren? Een meer thematische aanbod voor jouw groep, jullie combinatiegroepen of juist schoolbreed en groepsoverstijgend? Wereldoriëntatie biedt kansen genoeg om de betrokkenheid te versterken!

Betekenisvol spelend leren

Thematisch leren